Rabu, 27 Mei 2009

Damia marah di pagi hari....

~Aku tulis ape yang dalam kepala otak aku nak tulis, bukan kepala otak orang lain.~

Ni ade nak citer pasal anak dara comel aku nih si Afiqah Damia (3 tahun), 3-4 hari lepas punye citer la ni.... Damia mmg tidur ngan aku laki bini.... kekadang tido kat katil aku, kekadang dia tidur kat katil dia yg mmg kat sebelah katil aku pun...
Aku tido mlm mmg belengeng... tido lak pakai ekon... tau je la bila dah pagi badan dah masuk angin dan sistem perkumuhan tak sabar2 nak tendang angin untuk menerjah ke alam maya.... pada yang ada pengalaman sebagai penyumbang atau mangsa paham la kannn.....
Jadi pagi tu aku dah bangun dah dari tido... tapi maleh nak bangkit, so aku berlengkau bergolek2 kat tempat aku tido.... aku tak perasankan si Damia ni dah bangun dan dia pun tergolek2 kat tempat dia macam aku jugak.....
Sekali aku rasa ada la tekanan yang maha hebat dalam usus besar aku.... jadik nak simpan buat apa lagi... aku lepaskan ler..... BBHHRRRRUUUPPPP!!! lain macam da bunyikk... dan aku rasa lebih selesa terkuit2 layan lalok....

Tetiba lepas 5-6 minit... Damia tetiba duduk kat katil sambil muke dia terkerut2 + muke baru bangun tido....
Damia: "Babahhh!" nyaring suara dia tanya aku...
Aku: "Yeee mia.."
Damia: "Babah tentut eh?" nada macam org marah.....
Aku: "A'ah.. nape?"
Damia: "Pegi berak... pi berak..." Aku dah tergelak2.... bini aku pun dah gelak besau...
Aku: "Yelahh...." kata aku sambil tersegih terkial2 nak bangun....
Damia: "Tu pintu... kuar situ pi berak!" betul2 dgn nada mengarah...
Aku pun lekas2 bangun sambil ketawa bagai nak rak... atuk ngan nenek pun gelak sbb damia cakap kuat... org kat luar bilik pun dengar.... tah ape laa yg dia marah nau ngan kentut aku tu... hihihihiii... comel tul!

4 ulasan:

aznizaa berkata...

Mia pesan kt mak dia,lain kali babah jgn nk kentut bersepah tau! padan muka,anak yg kecik tu pun dh kenal erti sopan dgn tidak.huuuhhh..padan muka! a..hahahhahha.. Mak Mia pun gelak besar masa baca sbb terkenang2 keadaan masa tu & muka Mia mmg marah teramat sgt tu..ahahahah..

Rohazam Bin Bakar berkata...

Dah nak jadi kak long dah Damia.... Nampak mmg ada tokoh jadi kak long yg best....

ApOgEE berkata...

mesti dia suruh sebab kentut kau bau jahanam... hahahaha

Rohazam Bin Bakar berkata...

lahanut... siot jer jerung...